Sayfalar

24 Kasım 2012 Cumartesi

Umuda yolculuk

          Yalnızlık, asırları devirmiş bir çınar gibi kök salmışken yüreğime, söyle bana; nasıl kurtaracaksın ki beni.Zaman suladıkça çınarı, hayat budadıkça dalları, nefesim kesiliyor, daralıyorum. 

          Dönüşü olmayan yola girmeden önceki son sapak.Elimde ki sigarayı unutmuşum besbelli kül yer çekimiyle savaş halinde.Havada bir soğuk sorma gitsin, çeneme kadar kapattığım mont bile yaramıyor işe.Titriyorum, soğuktan değil ama, o son adımı atarsam bir daha geri dönememekten.Korkuyorum bunca alışılmışlıklardan vazgeçmeye.Daha şimdiden özledim bile kedimi, evimi,sandalyemi.Ve hayalet gibi yaşadığım şehrimi. 

          Gitmek ne kötü, terk etmek her şeyi, kaçarmışçasına bırakmak.Yenilgi midir bu ?. Yoksa cesaret mi ?.Yeni bir şehir,yeni insanlar ve yeni bir hayat.Küllerin altında kalmış o ufacık közü alevlendirecek kadar umut verici sanki.O kadar meşgul olmuşum ki beynimin içinde ki fırtınada, kaybolan kendimi ararken yeni bir kişi yarattığımı anlayamamışım. 

          Ve kül yere düştü, ardından izmarit.Arka cebimde ki yassılaşmış paketten bir sigara daha çıkardım. Siper ettim ellerimi rüzgara, umutlarım gibi, sigaramı yakacak olan ateşte sönmesin diye. Oh o sigaradan gelen ilk duman nasılda mutlu eder adamı, ah bide demli bir çay olacaktı şimdi. Bir hikaye duymuştum zamanın birinde anlatayım istersen.Eskiden ama çok eskiden insanlar iki kafalı dört ayaklı yani anlayacağın yapışıkmış birbirine. Hemde bir erkek bir kadınmış bu ortak bedenleri kullananlar.O kadar güçlüymüş ki bu insanlar, tanrılara baş kaldırmaya başlayınca, onlarda  düşünmüş ve ortadan ikiye ayırmaya karar vermişler insanları.İşte o gün bugündür insan hep diğer yarısını aramakla geçirir olmuş zamanını.Güzel hikaye, belki bende öteki yarımı bulurum kim bilir, belkide buldum yanlış yerde ve yanlış zamanda. 

          Dağların arasından usulca akan bir ırmak gibi, karanlığın sessizliğinde yol aldım.Salonumun avizesi gibi  gecemi süslendirdi yıldızlar.Ay göz kırptı uzaklardan "hadi bakalım bol şans sana" dedi.Son kez parıldadı yıldızlar hasmı olan güneş göstermeden önce kendini...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder